Liderzy biznesu wzywają firmy działające w Europie do integrowania uchodźców z Ukrainy i innych państw. Nowe dane pokazują ogromne poparcie konsumentów dla marek zatrudniających uchodźców.
Rok od inwazji Rosji na Ukrainę obecni i byli prezesi ISS, Microsoft Polska, PepsiCo i Unilever dołączają do Tent Partnership for Refugees, ogłaszając Tent European Business Summit. Czerwcowy szczyt ma zmobilizować europejskie firmy do przyśpieszenia ekonomicznej integracji uchodźczyń z Ukrainy i innych państw.
Rok od inwazji Rosji na Ukrainę obecni i byli prezesi ISS, Microsoft Polska, PepsiCo i Unilever dołączają do Tent Partnership for Refugees, ogłaszając Tent European Business Summit. Czerwcowy szczyt ma zmobilizować europejskie firmy do przyśpieszenia ekonomicznej integracji uchodźczyń z Ukrainy i innych państw.
W przeddzień pierwszej rocznicy rosyjskiej inwazji na Ukrainę Tent Partnership for Refugees (Tent) - globalna sieć ponad 300 firm, które zobowiązały się do ekonomicznej integracji uchodźców - zapowiedziała szczyt, który ma zgromadzić wiodące firmy w celu przyśpieszenia tego procesu pod kątem zintegrowania ekonomicznego uchodźczyń z Ukrainy oraz innych uchodźców, w Polsce i Europie. Wydarzenie przypada w momencie, w którym ponad osiem milionów osób - ze znaczną przewagą kobiet - uciekło z Ukrainy na zachód, z czego w samej Polsce przebywa aż około 1,6 miliona. Podczas „Tent European Business Summit”, zapowiedzianego na 19 czerwca w Paryżu z okazji Światowego Tygodnia Uchodźców, największe firmy mają ogłosić odważne deklaracje i inicjatywy korporacyjne dotyczące zatrudniania i szkolenia dziesiątek tysięcy uchodźców z Ukrainy i innych części świata.
Liderzy biznesu, w tym CEO ISS Jacob Aarup-Andersen, CEO Microsoft Polska Dominika Bettman, CEO PepsiCo Ramon Laguarta, oraz były CEO Unilever Paul Polman dołączają do CEO Chobani i założyciela Tent - Hamdiego Ulukaya we współorganizacji tego szczytu i wystosowania pilnego wezwania, skierowanego do głównych pracodawców w całej Europie, aby zintensyfikować konkretne działania na rzecz wspierania uchodźczyń i uchodźców.
„Europejskie rządy stanęły na wysokości zadania i przyjęły ukraińskie kobiety uciekające przed wojną. Teraz biznes musi zrobić to, co do niego należy i pomóc im znaleźć pracę, aby mogły zapewnić sobie utrzymanie. Jest to najważniejszy krok w integracji z ich nowymi społecznościami – mówi Hamdi Ulukaya, założyciel Tent i CEO Chobani. - Taki jest cel >>Tent European Business Summit<<. Wraz z dołączającymi do nas wizjonerami - dyrektorami generalnymi, wzywam innych liderów biznesu w całej Europie do wzmocnienia działań na rzecz uchodźców, zmniejszania barier i zatrudnienia ukraińskich uchodźców już dziś. W ten sposób wzmocnią oni nie tylko zespoły swoich organizacji, ale dadzą też szansę uchodźcom i uchodźczyniom na rozwój i rozpoczęcie nowego życia”.
Odbieraj informacje o aktualnych ofertach pracy, szkoleniach firmach i wydarzeniach z branży. Codzienna dawka informacji prosto na Twój email.
Tent jest liderem w opracowywaniu strategii biznesowych dla firm w zakresie integracji uchodźców, już wcześniej wykazując, że uchodźcy mają wyższy wskaźnik retencji, a firmy są bardziej atrakcyjne dla wszystkich pracowników, gdy zatrudniają uchodźców. Dzisiaj Tent publikuje nową, ogólnoeuropejską ankietę badającą działania firm wspierających uchodźców. Badanie ujawnia, że:
„Zatrudnianie uchodźców to jedna z najmądrzejszych rzeczy, jakie może zrobić firma. Uchodźcy jednak często borykają się z poważnymi wyzwaniami na swojej drodze do integracji ekonomicznej - bariery językowe, brak kontaktów społecznych i zawodowych, brak zrozumienia lokalnego rynku pracy, a dla ukraińskich uchodźców, w szczególności kobiet, to też ważne obowiązki związane z opieką nad dziećmi i obowiązkami domowymi - mówi Gideon Maltz, CEO Tent. - Rolą Tent jest pomaganie firmom w niwelowaniu tych barier, aby mogły zatrudniać uchodźców na dużą skalę. Jesteśmy gotowi wspierać europejską społeczność biznesową w tych rosnących wysiłkach”.
Jacob Aarup-Andersen, CEO ISS A/S, mówi: „Jako jeden z największych pracodawców na świecie, ISS kieruje się niezłomnym przekonaniem, że zróżnicowana i inkluzywna siła robocza tworzy najbardziej kreatywną, produktywną i odnoszącą sukcesy firmę. Pozwala również pracownikom, bez względu na ich pochodzenie, mieć głębokie poczucie przynależności i celu. Byłem wzruszony, widząc to wśród naszych ukraińskich pracowników-uchodźców w całej Europie. W ISS jesteśmy dumni z bycia partnerem Tent i zapraszamy innych liderów biznesu do przyłączenia się do nas w przyjmowaniu utalentowanych uchodźców, wspieraniu integracyjnego środowiska pracy i umożliwieniu tym niezwykłym osobom nowego startu, na jaki zasługują”.
Dominika Bettman, CEO Microsoft Polska, mówi: „Gdy Polska witała więcej ukraińskich uchodźców niż jakikolwiek inny kraj w Europie, my w Microsoft Polska widzieliśmy ich trudną sytuację na wygnaniu. Dla nas, wieloletniego partnera Tent Partnership wspierającego uchodźców na świecie, inspirującym było obserwowanie firm w Polsce, które, jak nigdy wcześniej, wspierają mieszkańców Ukrainy. Firmy w całej Europie mogą i muszą zrobić więcej, a ja zachęcam liderów biznesu na całym kontynencie, aby dołączyli do nas i zobowiązali się do wspierania ukraińskich uchodźczyń i wszystkich uchodźców poprzez zapewnienie im pracy i godności, na jaką zasługują”.
Ramon Laguarta, prezes zarządu i CEO PepsiCo, powiedział: „PepsiCo z dumą kontynuuje współpracę z Tent Partnership for Refugees, która obejmuje nasze zobowiązanie do zatrudnienia 500 uchodźców w Stanach Zjednoczonych, a także wspierania uchodźców poprzez mentoring i oferowanie pracy w Europie. Dążymy do rozszerzenia naszej obecności i pozytywnego wpływu w regionie. Wiemy też, że jako liderzy biznesu możemy dokonać wielu znaczących zmian, łącząc siły, aby powitać i zatrudnić Ukraińców i innych uchodźców. Pomagając potrzebującym, pomagamy tworzyć silniejsze społeczności”.
Paul Polman, lider biznesu, aktywista i były CEO Unilever, powiedział: „Firmy, bardziej niż kiedykolwiek, muszą kierować się zdefiniowanymi celami, działać odpowiedzialnie i wspólnie rozwiązywać największe wyzwania naszych czasów. Oprócz imperatywu moralnego ma to oczywisty sens biznesowy. W obliczu milionów uchodźców przesiedlonych w całej Europie i zbliżającego się kamienia milowego w postaci rocznicy wybuchu wojny, firmy, które przyjmują i pomagają zintegrować uchodźców, mogą czerpać z ich talentów, jednocześnie wspierając ich niezależność ekonomiczną, dodatkowo będąc docenionymi przez konsumentów i społeczeństwo”.
Ponieważ coraz więcej uchodźców jest obecnie przesiedlanych na dłuższe okresy czasu, przedsiębiorstwa mają do odegrania kluczową rolę w pomaganiu im w ekonomicznej integracji w nowych społecznościach, do których dołączają. Tent Partnership for Refugees mobilizuje globalną społeczność biznesową do poprawy jakości i środków do życia ponad 36 milionów uchodźców, którzy zostali przymusowo wysiedleni ze swoich krajów ojczystych. Jest to sieć ponad 300 dużych firm zaangażowanych w integrację ekonomiczną uchodźców, powołaną do życia przez założyciela i dyrektora generalnego Chobani, Hamdiego Ulukayę w 2016 roku. Tent uważa, że firmy mogą w najbardziej zrównoważony sposób wspierać uchodźców, wykorzystując swoją podstawową działalność biznesową oraz zatrudniając, szkoląc i doradzając uchodźcom. Tent jest obecny na dziesięciu rynkach w Europie i Amerykach, w tym w Wielkiej Brytanii, Polsce, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Holandii, Meksyku, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Więcej inforacji: www.tent.org